De grootste mobiele kraan die Huationg (Asia) uit Singapore (SG) inzet is deze fraaie en indrukwekkende Terex AC 700. Het is een 700 tons kraan gemonteerd op een 9-assige onderwagen.
Hier stond de kraan met 120 ton ballast opgebouwd, dat bestaat uit een basisplaat van 20 ton met totaal tien blokken van elk 10 ton. De maximale ballast weegt 160 ton en de ballast heeft een draaicirkel van 7,5 meter.
De onderwagen wordt door een Mercedes-Benz OM 502 LA, een 8-cilinder dieselmotor met een vermogen van 480 kW (653 pk), aangedreven. De onderwagen heeft een 18x8x16-aandrijving waarbij de assen 3, 4, 8 en 9 aangedreven worden en de assen 1 tot 5 en 7 tot 9 stuurbaar zijn.
De stempelbasis meet 12,2 x 12,36 meter, of half 9 x 8,75 meter.
Een detail van de SSL afspanning. De afspanbokken zijn elk 30 graden zijdelings uitgevouwen en geven de hoofdmast ook zijdelingse stabiliteit.
De kraan stond met een korte beweegbare jib opgebouwd. De hoofdmast is hier 35,5 meter uitgeschoven. In de achtergrond staat de Liebherr LTM 1500-8.1 van Huationg (Asia) opgebouwd.
Hier stond de kraan met een beweegbare jib van 42 meter lang opgebouwd, de maximale lengte van de jib is 96 meter.
Hier werd de kraan ingezet om een grote buis te hijsen.
Een zeer fraaie kraan van Huationg (Asia)!